bibidenhaan.reismee.nl

Terug in Melbourne

Tsja, toen was het weer terug naar het gewone leventje, na de twee weken in Port Douglas. Qua weer had de overgang slechter gekund. Hoewel het weer in Melbourne redelijk slecht was toen wij in Port Douglas zaten, was het weer lekker toen we terug kwamen. Zonnig en rond de 20 graden, niets te klagen nog dus. Als dat herfst is, vind ik het prima! De eerste twee dagen terug in Melbourne was ik lekker vrij. Even bijkomen van een hectische vakantie. Klinkt gek, bijkomen van een vakantie. Maar ja, vakantie voor de familie, betekende natuurlijk veel werken voor mij.

Het weekend na terugkomst nog even een klein beetje mijn verjaardag gevierd samen met de Dutchies Luka en Sheena. Helaas was het ook meteen het afscheid van Luka, maar ja die gaat nu lekker verder reizen! Leuke avond gehad, maar niet te gek gedaan, want natuurlijk moest er het weekend gewoon weer gewerkt worden. Aan het einde van de avond afscheid genomen van Luka, maar tegen de verwachting in de dag erna toch nog even met haar en Sheena kunnen lunchen hier in Richmond. Nu echt de laatste keer hier in Melbourne met z'n drieën.

How r the kids?

De tweede zondag van mei was het ook hier Mother's Day. Dacht dat dat iets Nederlands was, maar hier ook Mother's Day. En dus heb ik mijn eerste moederdagcadeautje gehad van Emily, Ava en Jackson. Super lief, een klein bosje bloemen met een kaartje. En tsja, verder alles 'z'n gangetje'. Tijd met Emily is over het algemeen erg leuk. Naar de bibliotheek samen om boekjes te lezen en lenen; Mijn foto's kijken, wat ze helemaal interessant vindt. Heb een fotoboekje met foto's bij me en ze wil dat ik bij iedereen een verhaaltje vertel. En vervolgens probeert ze zelf ook de namen te leren, heel schattig; Knutselen, wat ze ook heel leuk vindt om te doen: knippen, plakken, verven, stickers plakken, ze vindt alles even 'lovely'. Waar ze dat nou weer vandaan heeft haha, maar erg grappig. Met Ava en Jackson gaat het ook prima. We zijn begonnen met de tweeling beetjes pap te geven. Jackson vond het bere interessant en deed het eigenlijk meteen al heel goed. Ava vond de pap maar niks en trekt een Youri-die-yoghurt-eet-gezicht als je het lepeltje in haar mond stopt. Geen succes. . Dus vrij snel op andere dingen overgegaan. De pompoen is inmiddels wel voor beiden een succes en ook appel/peer gaat er wel in. Nou ja, er in.. De helft gaat er in, de andere helft zit op hun gezicht, kleding, de stoel etc. Ava is trouwens wel een beetje 'vierkennig' aan het worden. Dat wil zeggen ze vindt Meg, Steve, Bec en mij prima, Emily af en toe, maar verder moet iedereen uit de buurt blijven. Na de vakantie was Bec trouwens ook wel even 'vreemd'. Ze begon heel hard te huilen als Bec te dichtbij kwam en keek vervolgens in paniek mijn kant op. En dan was het weer goed. Maar dat was even één dag, toen was het weer goed. Maar de afgelopen dagen is het nog erger geworden. Gisteravond was er een vriend van Meg en Steve om op te passen, omdat ik vrij was. Ava ging helemaal uit haar stekker toen hij tegen haar begon te praten. Die zelfde vriend komt binnenkort een tijdje bij ons in huis, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat! Verder groeien ze als kool, al zijn ze nog steeds wel kleiner dan andere baby's van hun leeftijd. En ze worden steeds schattiger. Ze rollen een beetje over het kleed heen en brabbelen er lekker op los. Leuk!

What's up with me?

De ochtend van Moederdag was ik vrij, dus ik had de avond ervoor een heel plan gemaakt wat ik wilde gaan doen. Had bedacht om op de fiets naar St. Kilda te gaan, waar op zondag een hele leuke markt moet zijn. Maar toen ik wakker werd die ochtend kwam het met bakken uit de hemel, dus toch maar niet. Dan maar naar het winkelcentrum, hè wat vervelend.. Nog een paar keer naar het strand, want hoewel het hier herfst is, kan het nog steeds heerlijk weer zijn. Geen zwemweer, maar gewoon lekker van het zonnetje genieten op het strand of een beetje uitwaaien. En natuurlijk is het altijd mooi weer als Sheena en ik besloten die dag iets binnen te gaan doen. Wat we dus uiteindelijk nooit doen, want ja, daar is het weer te mooi voor. En stranden genoeg hier, Port Melbourne, St. Kilda, Brighton Beach.. Bovendien naar 'The Dictator' geweest in de bioscoop. Lekker flauwe humor, maar wel gelachen. En verder gaat er op dit moment vrij veel tijd zitten in het plannen van de periode na Melbourne. Na Melbourne eerst naar Thailand om paps, mams, Youri en Iva na zes maanden weer te zien! En dan daarna reizen met Sheena. En dat is voorlopig eigenlijk het enige wat soort van vast staat. De eerste keer dat we wat plannen gingen bespreken hadden we het volgende bedacht: We vliegen naar Darwin. Dan huren we een campervan en rijden we naar Broome, dan naar Alice Springs (Uluru), dan naar de oostkust, Cairns, Brisbane en dan eindigen we in Sydney. Klinkt leuk toch? En bovendien hadden we gehoord dat de westkust misschien niet zo boeiend was. Toen gingen we ons Plan 1 testen bij een backpackers informatiepunt. Haar eerste reactie over onze route was 'interesting' en op het verhaal dat de westkust niet zo boeiend zou zijn viel haar mond open. Wat blijkt, er is dus helemaal geen weg tussen Broome en Alice Springs, een klein detail als je een roadtrip wil doen. En volgens haar was het westkust juist met mooiste van heel Australië. Oh, oeps. Kortom, de plannen moesten veranderen. In overleg met de medewerkers daar kwam Plan 2. We vliegen naar Perth, waar we een campervan huren en rijden vervolgens naar Broome, Darwin, Alice Springs. Dan nemen we de bus van Alice Springs naar Cairns en vanaf Cairns huren we een nieuwe campervan en rijden dan via Brisbane naar Sydney. Klinkt leuk toch? Toen gingen we op een andere dag naar een ander backpackers informatiecentrum, waar we Plan 2 gingen checken. Bleek toch ook weer niet helemaal uitvoerbaar. Volgens hem veel te weinig tijd om dit allemaal te doen en bovendien zou er helemaal geen bus van Alice Springs naar Cairns meer zijn. Goh.. dat hebben we wel vaker hè, dat bepaalde essentiële details voor onze trip er niet blijken te zijn, een weg, een busrit. Dus toen was er Plan 3. We beginnen nog steeds in Perth, dan huren we een campervan en gaan naar Broome, door de Kimberley, naar Darwin. In Darwin nemen we een tour of bus richting Alice Springs. Dan vliegen we van Alice Springs naar Cairns en vanaf Cairns met de bus of een campervan naar het zuiden naar Sydney. Nu allemaal nog een beetje zelf wat dingetjes uitzoeken, wat goedkoper is, bij welke opties we kunnen zien wat we willen, etc. Dus er komt vast nog een Plan 4, waarschijnlijk ook nog wel 5, misschien 6...

Weet je dat ik dit keer écht dacht dat het geen lang verhaal zou zijn? Valt toch weer tegen..

Heel veel liefs,

Bibi

Ria

Jeetje Bibi wat is het telkens weer een leuk verhaal wat je schrijft! En jullie moeten zeker naar Perth en omgeving gaan want het is daar echt ook prachtig!
Hier is het nu ook zo warm, ik heb net het zonnenbed al buiten gezet dus ik ga ook even lekker in de zon liggen.
Groetjes, Ria.

Karin

Hoi hoi,
Echt leuk om al je verhalen te lezen.. Tjonge, wat heb jij al veel beleefd daar in die paar maanden zeg! Fijn dat je het zo naar je zin hebt..
Ga er nog lekker eff van genieten.
Groetjes, Karin (vd Kaap;))

Youri-gezicht-als-hij-yoghurt-eet

Thanks