bibidenhaan.reismee.nl

Op naar de zon!

G'day!

Ik denk dat het me vandaag echt gaat lukken, een kort verhaaltje schrijven. Want zoveel is er volgens mij niet gebeurd de afgelopen anderhalve week. Eens even kijken..

De afgelopen tijd vrij veel tijd met Emily doorgebracht. Ik haal haar steeds vaker op van de crèche en moet haar af en toe ook brengen nu. Als Meg terug naar haar werk gaat, zal dat nog vaker worden. Maar deze tijd alleen met Emily is bijna altijd erg leuk. We gaan naar het park, naar de BookTalk om een boekje te lezen en een milkshake te drinken, naar huis om daar wat leuks te doen, naar de speeltuin, naar de bibliotheek. Op dit moment vindt ze het park het leukste. Ik neem een kleedje, wat te eten en drinken en een paar boekjes voor haar mee en dan vermaken we ons wel weer een uurtje. Haar favoriet is winkeltje spelen, zonder dat ik ook maar iets aan spullen daarvoor bij me heb. We kopen Fish & Chips (lees: gras) van elkaar en betalen dan met geld (lees: gras). En het rollenspel is ook nog steeds een succes.

Met Ava en Jackson gaat het ook prima. Jackson is af en toe nog wat lastig, maar dat is misschien met name omdat je hem vergelijkt met zijn tweelingzus, die over het algemeen super makkelijk is. Morgen gaan we op vakantie en iedereen wil Ava op schoot in het vliegtuig. We zullen zien wie ik krijg.. Vorige week voor het eerst gaan zwemmen met Ava en Jackson in het Melbourne Sports and Aquatic Centre. Dit zwembad is speciaal gebouwd voor de Commonwealth Games van 2006 (als ik me niet vergis..) en is echt enorm. Maar goed, ik ben alleen in het warme bad geweest, omdat we met de tweeling waren. Samen met Meg dus de eerste keer zwemmen met Ava en Jackson. Heel erg leuk. Het zijn van die schatjes in hun zwemkleding! Er waren meer baby's, maar zij waren toch wel veruit de kleinsten. Ze vonden het allebei leuk in het water, erg onder de indruk van alles wat er om hun heen gebeurde. Alle kinderen, het zwembad.. Ze keken met grote ogen om zich heen en we hebben zo'n 20 à 30 minuten met ze gezwommen. Daarna wel even gedoe, want toen was het etenstijd voor ze. Dus moesten we ze de fles geven in het zwembad. Niet heel gemakkelijk, maar doordat ze lekker uitgeput waren door het zwemmen, waren de flessen zo leeg.

Dat was met betrekking tot de kinderen eigenlijk een van de weinige opvallende dingen de afgelopen anderhalve week. Het werken op zich is wel prima nu, al merk ik wel dat het voor mij toch wel heel anders is dan voor andere au pairs. Ik werk in het weekend en ik ben nog geen au pair tegengekomen die dat ook doet. Daarnaast is er niet alleen een au pair, maar ook een nanny. Daarin is mijn situatie voorlopig ook uniek. Niet ideaal, met name die weekenden, maar het is niet anders. Hoewel ik bijna nooit met Bec samen werk, is het altijd wel erg gezellig als het wel zo is. Beetje kletsen, beetje de baby's entertainen.. Er zijn ergere dingen :)

Nou en wat heb ik naast de familie allemaal uitgespookt de afgelopen anderhalve week. Vorige week maandag verjaardag gehad van Colin, weer naar de bowlingbaan geweest. Grootste gedeelte van de tijd heel hard staan zingen in de karaoke-ruimte. Lekker hoor!

Verder vorige week woensdag met Tanja afgesproken hier in Richmond. Eerst wat gedronken bij een heel leuk café hier, waar ik zeker nog een keer naartoe ga. Vervolgens naar Bridge Road, de winkelstraat. Mezelf alvast getrakteerd op een verjaardagscadeau: een mooi jurkje! Aangezien iedereen er hier bij het uitgaan allemaal super mooi en netjes uitziet, heb je hier dus ook heel veel mooie jurken. Vervelend! Toen op mijn tweede vrije dag donderdag de stad in. Ik zou eigenlijk met Sheena afgspreken, maar die moest ploteling babysitten. Dus toen maar weer in m'n uppie er op uit. Naar de National Gallery of Victoria (Ian Potter Centre) geweest. Hierin hebben ze een afdeling met Aboriginal kunst, erg leuk om te zien. Het is gewoon eens iets anders. 's Avonds uit eten met een groep au pairs. Eigenlijk zou Sheena ook meegaan, maar die kon dus plotseling niet meer. Dus nu een groep au pairs waarvan ik nog niemand kende. Ook wel weer eens leuk. Uit eten geweest in Chinatown samen met Mirna uit Maleisië, Ditte uit Denemarken, Heidi uit Noorwegen en Franziska en Stella uit Duitsland, een lekker multicultureel gezelschap. Leuke avond gehad en lekker gegeten.

Afgelopen zaterdag was een historische dag in mijn leven als au pair hier. Ik had mijn eerste vrije dag in het weekend. Noujaaaaaa! De bedoeling was om samen met Sheena en Luka naar de Yarra Valley te gaan, maar Luka moest helaas afzeggen. Dus toen alleen met Sheena op stap. Eerst naar de Healesville Sanctuary, waar Sheena haar eerste koala's en kangoeroes heeft gezien. De wallabies mochten we voeren, dat blijft leuk. Een hele tijd bij de koala's geweest, want die blijven toch wel erg schattig. Sommige koala's zou je toch best in je koffer mee naar Nederland willen stoppen. Wat een schatjes. Verder waren er emoes, dingo's, kaketoes, vleermuizen en vogelbekdieren. Die laatste had ik nog nooit in het echt gezien. Hele grappige beesten, ze zien er maf uit en zijn lekker actief. Geen foto's helaas, omdat deze beestjes in het donker leven.. Na de sanctuary zijn we een beetje door de Yarra Valley gaan rijden. Het is een gebied dat met name bekend staat om de wijngaarden. Deze tijd van het jaar zijn de velden mooi geel/oranje gekleurd, dus dat is wel genieten als je daar doorheen rijdt! 's Avonds hebben we de dag afgesloten met een lekkere pizza in Fitzroy. Eenmaal thuis helemaal kapot, was toch wel een lange dag!

En dan is het morgen eindelijk zover, op naar Port Douglas! Morgenochtend vliegen we daar naartoe, wordt nog een bijzondere ervaring met alle kinderen in dat vliegtuig. Tijdens de vlucht ook nog een keer de fles geven aan de tweeling.. We gaan het zien hoe dat gaat! Maar het zal het allemaal wel waard zijn, aangezien het hier in Melbourne Nederlands weer is (lees: regen, wind en koud) en in Port Douglas rond de 30 graden. We verblijven daar in een villa ergens in het centrum van Port Douglas, met eigen zwembad, dichtbij het strand, cafés en winkeltjes om de hoek.. Ik heb ook nog eens een eigen kamer, wat toch ook wel heel prettig is. Ik zeg: laat maar komen! In het volgende verslag horen jullie natuurlijk uitgebreid (in tegenstelling tot dit beknopte verslag..) hoe het was. Dan heb ik als het goed is het Great Barrier Reef en het regenwoud gezien.. Kan niet wachten!

Liefs Bibi

Reacties

Reacties

Debbie

Fijn dat je ons weer even "kort" op de hoogte hebt gebracht.
Bedankt weer voor het verhaal en de leuke foto's.
Enne...heel veel vakantieplezier in Port Douglas.
Xxx

iva

nou je hebt het wel heel erg kort gehouden hoor ;)
veel plezier in port douglas!!!!!!
xxx

Geralda

Hoi Bibi,

Dat klinkt allemaal weer erg beroerd ja! Heel veel plezier als je op vakantie gaat! (als je nog een leuk jurkje ziet, neem hem maar mee hoor, toch de zelfde smaak, hi,hi) en nog bedankt voor de kaart hoor!
Groetjes van ons.

Janny

Hi bibi.
Was weer top meid.
En weer zo lekker kort.
Als ik een mail van je krijg met een nw verhaal, laat ik m altijd ff staan voor t moment dat ik ff een poosje de tijd hebt om te lezen. Hihi ????
Dit lees je niet ff zomaar tussen door.
Maar top hoor????blijf daar vooral mee door gaan.
Heel veel plezier op je vakantie.

Janny

Haha die vraag tekens zijn eigenlijk icoontjes, maar die pakt ie blijkbaar niet.
Hihi

annette

hoi Bibi,
Ik weet niet of je dit nog op tijd leest, maar ik wil je even een hele leuke verjaardag toewensen!!
Hij is in ieder geval anders dan andere jaren!!
Ik hoop dat je daar ook lekkere taartjes hebt om je verjaardag te vieren, in ieder geval veel plezier!! Hans, Annette, Bas en Sanne

Oma en Opa den Haan

Hallo Bibi, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag
maak er een mooie dag van,we zijn in gedachten bij je! Bedankt voor je kaart en je mooie verhalen!We gaan Vrijdag 4 dagen samen met een bus naar het Moezeldal zal best leuk zijn.We wensen je nog een fijne tijd toe!en tot horens!Liefs van Oma en Opa

Geralda

Hieperdepiep Hoera!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoor!
Geniet er van en laat je daar maar eens flink verwennen!
xxxx Ad, Geralda, Jeroen, Mayke & een lik van Sam.

Hugo

Van harte meid! Hele fijne dag gewenst en tot skypes! By the way, we komen niet langs...

Janny

Hi Bibi .!
Vanuit het koude kikkerlandje, willen wij je van harte feliciteren met je verjaardag..!!
Hoop dat je daar ook een super fijne dag zult hebben.
Veel liefs van de giertjes,
Peter,erwin,amber en janny xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active