bibidenhaan.reismee.nl

.. een maand na vertrek

Nou daar zijn we weer! Hectische tijd achter de rug, dus weer even tijd om het van me af te schrijven. En ik ga gewoon weer verder waar ik was gebleven. Vorige week woensdag met Sadie uit eten geweest in een restaurantje in Southgate, langs de Yarra. Het is daar 's avonds erg mooi, allemaal lichtjes en straatartiesten. Geen idee eigenlijk waarom ik die avond geen foto's heb gemaakt, want het was echt heel indrukwekkend. Er is ook 's avonds ieder uur een soort vuurwerk, maar dat hadden we helaas net gemist. Maar dat zijn goede excuses om nog een keer terug te gaan, met camera! Met Sadie klikt het tot nu toe goed. Grappig dat het voor haar sinds lange tijd weer een soort vriendschap is, afgelopen maanden is ze vooral met haar vriend geweest. Maarja, af en toe moet je natuurlijk ook over je vriend kunnen klagen, daar heeft ze mij nu voor! Volgende week heb ik als het goed is weer wat meer vrije tijd, dus maar weer een keertje wat doen samen denk ik.

Op donderdag vorige week is Meg naar Sydney vertrokken om een weekend met vriendinnen te hebben, even weg te zijn van alle hectiek hier. Had ze echt ff nodig, maar door haar afwezigheid hier wel nóg meer hectiek. Ava werd een beetje ziek waardoor ze bijna niet wilde drinken, Jackson wilde de hele dag vastgehouden worden en er was lekkage. Fijn! Donderdag waren Bec en ik in ieder geval nog samen, maar vrijdag moest Bec het zonder mij doen. Vrijdag had ik een extra vrije dag, zodat ik deze week een dag extra kon werken. Het weekend was het echt verschrikkelijk warm. Verschrikkelijk? Nou eigenlijk wel ja, 37 graden is toch niet zo heel aangenaam meer. Het is misschien prima als je op het strand kan liggen, maar als je gewoon aan het werk bent is er niets aan! Vrijdag ging ik voor een fiets kijken aan de andere kant van Richmond, helemaal uitgeput toen ik terugkwam. Zoooo warm. En na mijn vrije dag begon de échte hectiek pas. Zaterdagochtend alle spullen van Emily en de tweeling ingepakt, omdat ze een nachtje bij opa en oma gingen slapen. En dat is niet gewoon alleen een schone onderbroek en een tandenborstel mee, zeker met die baby's moest er zooooveel mee. Flesjes, voeding, bedden, kleren, spenen, speelgoed.. Ik weet niet eens meer wat allemaal, maar het was VEEL! Vervolgens alles en iedereen in de auto gepropt en op naar Steve z'n ouders. Erg comfortabele reis met twee huilende baby's, een zeurende Emily en een enorme tas op je schoot. Vervolgens belde Steve zijn ouders en bleek dat ze nog niet thuis waren, omdat ze hem pas later hadden verwacht. Dus eerst Emily naar het zwembad gebracht en daarna pas naar opa en oma. Toen kwam er een beetje rust. Opa en oma vinden het natuurlijk leuk om te helpen, dus dat scheelt een hoop. Steve vertrok vervolgens richting Sydney om 's avonds Meg te kunnen verrassen met een surpriseparty voor haar verjaardag. Dat was een grote verrassing voor haar, want er waren een heleboel vrienden voor haar speciaal uit Londen gekomen. In Toorak (waar de ouders van Steve wonen) was het ondertussen wel een beetje een chaos. Nog steeds heel warm en de baby's wilden maar niet goed drinken. Achteraf bleek dat ik van allebei één goede en één verkeerde speen voor de fles had ingepakt. Grrrrr, zo dom.. Maar goed, daarover ga ik nu niet meer boos zijn op mezelf, dat heb ik al lang genoeg gedaan. Terwijl de kinderen bij opa en oma sliepen, werd ik 's avonds thuis gebracht en had ik het rijk voor mij alleen. Heeeerlijk, wat een rust! De volgende ochtend werd de rust weer verstoord en was ik weer op weg naar de drukte bij opa en oma thuis. Opnieuw dronken en sliepen Jackson en Ava slecht, maar dat was achteraf gezien dus wel logisch. 's Middags een hele leuke middag met Emily gehad. De hoogste toren van Melbourne gebouwd, zo'n keer of 5. Iedere keer weer een stukje afbreken en weer van voorafaan beginnen. Maar Emiy had de tijd van haar leven, dus ik allang blij. Ik was zelf even haar ‘beste vriendin'. Wat wil je nog meer?? Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat dat bij Emily ook zo weer om kan slaan, maar voor even was het leuk! Nou en toen 's avonds weer opgehaald door Steve, alle spullen weer terug naar huis. Ook Meg was inmiddels weer terug van haar weekendje weg. Meg en Steve lieten duidelijk merken dat ze mij heel dankbaar waren voor mijn flexibiliteit en inzet van het weekend. Terwijl ik me eigenlijk nog heel schuldig voelde over de spenen van de fles. Als uiting van dankbaarheid mag ik een keer op hun kosten naar de bioscoop. Een soort home cinema met enorme loungestoelen. Ziet er chic uit op internet. Denk dat ik dat volgende week maar eens ga doen!

Nou maandag was mijn enige vrije dag van deze week, pooooeeeeeh. Even een lazy day gehad. Had helemaal nergens zin in, dus lekker een beetje thuis filmpjes gekeken etc. Ook wel eens lekker. 's Avonds nog wel even de deur uitgeweest om een prachtige fiets te kopen. Jaja, een hele mooie paarse voor $60 (ongeveer 45 euro). Nou je kan je wel voorstellen hoe die eruit ziet haha. Maar goed, hij rijdt! En dat gaat me veel tijd en kosten voor openbaar vervoer besparen als ik bijvoorbeeld gewoon even naar de stad wil. Toen ik de fiets had gekocht, kon ik alleen niet terug fietsen. Een helm is verplicht in Australië en hoorde van de man die de fiets verkocht dat de boete $150 is. Opes! Dus dan maar een stukje lopen! In de regen, dat dan weer wel. Hoe Nederlands wil je het hebben, met je fiets in de regen..

Dinsdag mijn eerste werkdag van de week van de zes. 's Middags nog even naar Melbourne geweest op mijn mooie nieuwe fiets (met een geleende helm, veel te groot) om zelf een prachtige helm te gaan kopen. Er is hier een initiatief van de regering, waardoor je in het centrum voor $5 een helm kan kopen. Nou dat leek me wel een goed plan, dus nu heb ik een prachtige blauwe helm met Melbourne Bike Share erop. Hihi.. Charmant is anders, maar wel goedkoop!

Omdat Bec op vakantie is deze week, is het deze week veel babysitten. Overdag als Meg even wil slapen, maar ook 's avonds. Omdat er nog allemaal vrienden van Meg uit Londen in de stad zijn, gaat ze daar 's avonds mee weg. Tsja, ze zijn tenslotte helemaal voor haar eerst naar Sydney en toen naar Melbourne gekomen! En Steve werkt deze week steeds tot laat in de avond, dus maak deze week erg veel uren. Nu toch maar eens begonnen om mijn uren bij te houden, want het wordt wel heel veel nu..

Donderdag met Emily naar peuterballet geweest. Zo schattig al die kleine meisjes in hun tutu of prinsessenjurk. Normaal gesproken mochten de ‘ouders' kijken, maar dat is helaas afgeschaft. Het leidde de meisjes teveel af. Jammer! 's Avonds opnieuw babysitten, maar nu moest ik ook alle kinderen naar bed brengen. Tweeling doe ik wel vaker, maar was wel heel benieuwd hoe dat met Emily zou gaan, zeker omdat ze al niet in zo'n best humeur was die avond. Begon wat stroef, maar toen we eenmaal met z'n tweetjes waren ging het prima. Nog lekker even gepuzzeld en toen naar bed. Ging zonder al te veel moeite gelukkig. Vanmorgen riep ze zelfs mijn naam toen ze wakker werd, daar stond Steve wel even van te kijken haha. Waarschijnlijk dacht ze gewoon dat haar ouders er nog niet waren, maar ik vond het stiekem wel leuk! Zeker omdat ik zo weinig met haar alleen ben, duurt het proces van wennen aan elkaar gewoon wat lang. Met de tweeling breng ik veel meer tijd door, daar ben ik allang aan gewend, maar met Emily kost het allemaal wat meer tijd. Maar goed, het gaat met kleine stapjes vooruit. Eerst de toren en nu dit. Gewoon geduld hebben!

Vrijdagochtend was ik echt even toe aan wat tijd voor mezelf, dus ik had aan Meg gevraagd of ik even naar de stad kon met een vriendin. Dat was goed, alleen moest ik toen nog iemand zien te vinden die met me mee kon. Uiteindelijk bleek Tanja vrij te zijn, dus met haar even Melbourne in geweest voor 1,5 uur. Gewoon even weg, daar waren we allebei even aan toe! Eerst nog even in m'n uppie de St. Paul's Cathedral ingegaan, omdat ik erg vroeg was. Maar ik moet zeggen dat kerken toch niet zo heel bijzonder meer zijn, nadat ik in Rome ben geweest! Met Tanja ergens een koffie (ja dat lezen jullie goed, ik word ook nog wel een keer volwassen!) gehaald en lekker langs de Yarra gelopen. Afgelopen dagen rotweer geweest hier, en vandaag eindelijk weer wat zon. Dus dat was even genieten! Het was even wat minder genieten toen we in Degraves Street liepen en er vlak achter ons ineens een enorm stuk beton van een gebouw stortte. Eén vrouw op haar hoofd geraakt. Als wij daar twee seconden later hadden gelopen, waren wij dat geweest. Dat was wel even heel erg schrikken, maakte een enorm kabaal en eerst heb je niet eens echt door wat er gebeurd, dan dringt het pas door.. Maar ondanks dit wel een hele leuke ochtend gehad, had het echt even nodig. 's Avonds stond Meg erop dat Steve, Hess (een vriendin van Meg die bij ons logeert) en ik er even op uit zouden gaan. Dus toen zijn we met z'n drieën uit geweest. Best wel vreemd, denk niet dat er veel au pairs zijn die met hun gastvader gaan stappen! Maar het was best gezellig, al is het in een drukke ruimte soms nog wel wat lastig om de gesprekken goed te kunnen volgen. Maar dat is gewoon even wennen, zoals alles hier. Wel meteen wat leuke plekken in Richmond gezien. Dat is wel heel grappig hier trouwens. Normaal gesproken ga je naar de stad om uit te gaan. Hier is de buitenwijk Richmond juist erg populair. Volgens mij komen mensen uit de hele omgeving hier naartoe om uit te gaan. En het is er ook echt wel leuk. Heel veel bars, dus veel keuze en een leuke sfeer. Nu moet ik wel zeggen dat ik daar wel op een vreemd tijdstip was, eigenlijk een beetje voor het echte uitgaan begon, namelijk van 8 tot 10. De reden hiervoor is dat Jackson en Ava om half 11 weer moeten eten, dus we konden het niet laat maken. Denk ook niet dat ik dat anders gedaan had, ben iedere avond zo blij als ik eindelijk in mijn bedje lig! Maar ook op dit tijdstip al best veel mensen, die gewoon even een drankje gaan doen op hun vrijdagavond. Maar goed, nu weer vol goede moed de komende dagen in. Ditd weekend is het eerste normale weekend sinds ik hier ben. Eerste twee weekenden was Steve er niet, vorig weekend Meg niet en Steve deels ook niet. Dus ik ga nu ervaren hoe een weekend er normaal gesproken uitziet hier. Ik hoop niet te druk, want ik hoop toch eigenlijk wel dat ik af en toe een weekend vrij kan zijn, om bijvoorbeeld een trip ergens naartoe te maken. Zeker nu het weer nog goed is hier. Maar als het goed is moet dat mogelijk zijn.

Nou dat was het weer voor vandaag/deze week. Echt heel leuk dat er steeds van die leuke reacties op mijn verhalen worden gegeven, nogmaals bedankt daarvoor!

Heel veel liefs,

Bibi

P.S. nog wat wist-je-datjes over Melbourne/Australië

Wist je dat..

... ze hier links rijden

... ik al een keer bijna aan de verkeerde kant van de auto in wilde stappen

... Steve me toen doodleuk vroeg of ik ging rijden

... ik bij het oversteken nog steeds de verkeerde kant opkijk

... het op de fiets gelukkig wel goed gaat

... ik nog niet aan de verkeerde kant van de weg heb gefietst

... het wel heel erg wennen is om hier op de weg te fietsen

... de automobilisten nou niet bepaald sociaal zijn tegenover fietsers

... het daarom ook niet vreemd is dat je een helm moet dragen

... een groot deel van de mensen hier in Melbourne op sportschoenen loopt

... ze dit zelfs dragen onder hun nette kleding

... dit er nogal vreemd uitziet met hun Nikes onder hun pak of nette rok

... mensen in Melbourne tot nu toe een hele sportieve indruk op mij hebben gemaakt

... ook roeien op de Yarra enorm populair is

... het leven in Australië erg duur is

... dit nog duurder lijkt door de slechte koers van de euro

... de munten met de grootste waarde het kleinst zijn

... je portemonnee daardoor altijd bomvol zit en heel zwaar is

... dat dus niet automatisch betekent dat je veel geld op zak hebt

... ik alle gebeurtenissen hier zo goed kan onthouden door het handige dagboek dat ik van Dyonne kreeg :)

... ik nu niks meer kan verzinnen en het me dus maar beter lijkt om een einde aan dit verhaal te maken

... ik wel nog even wat foto's zal uploaden!

Reacties

Reacties

Monique

Hoi Bibi!!
Wat n leuk verhaal weer...t klinkt alsof je steeds meer je plekje gaat vinden, fijn hoor! En de familie klinkt ook heel leuk, gelukkig maar!!
Bizar he dat links rijden maar ik zal je zeggen, als je terug bent in NL zal t nog verdomd moeilijk zijn om dat af te leren!! ;).
Veel plezier weer!! xx

Janny de gier

Lieve bibi.
Ik volg je nog steeds hoor.
Meid wat maak je veel mee. Leuk om te lezen.
Ene.... Pittig hoor zo'n gezin.!
Peet vroeg zich af of jullie geen last hebben van overstromingen.? Dat las hij net. Weet niet of dat bij jou in de buurt was.
Nou meid, let goed op jezelf en succes met de kids.!
Gr. Janny

Bibi

Nee hoor, geen last van overstromingen. Moet zeggen dat er wel meer water is dan ik zou willen. Veel geregend de afgelopen dagen. Maar geen overlast verder :)

Esmeralda

Ondanks de hectiek, klinkt het alsof je je prima vermaakt:D Dus das goed;) Leuk trouwens die uitgebreide verslagen, is net of je ze gewoon aan het vertellen bent:D
XXX

Geralda

Hai Bibi,
Wat een verhaal! Niet meer te stoppen, hi,hi.
Fijn dat je het zo te horen leuk heb, ook leuke foto's.
Nu hebben we een beetje een beeld van hoe die mini drukte makers er uit zien! Nog een fijne tijd met hopenlijk wat lekkere vrije dagen! Groetjes van ons

Anneloek

Hey Bibi,

Je hebt het er maar druk mee, pittig hoor, maar volgens mij heb je het er ook erg naar je zin daar. En gelukkig heb je zo nu en dan ook een dagje vrij, zodat je er even lekker op uit kunt. Die helm staat je vast heel mooi, daar wil ik eigenlijk ook wel een foto van zien Bibi MET helm:p. De foto's van de baby's zijn ook echt supercute trouwens!

xxx

iva

zusssieee,

superleuke foto's!! echt schattig:)
ook leuk verhaal en ik wil trouwens ook wel een bibi-foto met helm zien:p

tot de volgende skype!
xxx

sjaakdenhaan@live

Ik volg je bibi,leuk om te weten al die raren gewoontes van die australiers, tot volgende week groetjes sjaak,ella,en kinderen

ikke

ik weet nog wel een wistjedatje :p wist je dat bibi+moe+2 wijntjes een grappige combi is? hahaha of wou je die er niet bij? nnou klinkt goed hoor, beetje lang verhaal dat wel, duurt eeeeeuwe om te lezen ;) nee geintje klinkt goed meissie

Bibi

Pffff jij durft wel hè, onder een schuilnaam allemaal nare dingen over mij zeggen!

Martijn

Heey Bibs!

Nog steeds erg leuk die verhalen van je!
Lekker blijven schrijven.
Blijf genieten van de mooie kansen!
Have fun!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active