bibidenhaan.reismee.nl

Eerste volledige week

En daar was ik weer. Weer een week voorbij en weer genoeg om over te schrijven. Vorige week woensdag ben ik op mijn vrije dag heerlijk naar het strand van St. Kilda geweest. Van tevoren uitgezocht hoe ik moest reizen, maaaaaar het ging uiteraard niet zoals gepland. Deels mijn schuld, deels die van de tram voor ons. Op Flinders Street was ik in de tram gestapt, waar iets op stond met St. Kilda. Dus ik dacht ‘die moet ik hebben'. Na één halte werd er omgeroepen dat de mensen die naar het strand wilden, dezelfde tramlijn de andere kant op moesten hebben. Oeps! Waarschijnlijk dacht de tramconducteur dat dat meisje met die bikini vast richting strand moest.. Dus snel de tram weer uit en wachten op de tram de andere kant op. Achteraf had ik best kunnen zien dat ik de tram de andere kant op moest hebben, want er stonden genoeg mensen in badkleding en met handdoeken te wachten. Maar jaaaaaa! Eenmaal in de goede tram (met nog een heleboel anderen) ging er natuurlijk weer iets mis. De tram voor ons had pech, waardoor wij niet verder konden. Dus allemaal de tram uit, en daar sta je dan.. Op een plek waar je nog nooit geweest bent en geen idee waar je naartoe moet. Ik zag nog iemand met een bikini aan, dus ik dacht dan vraag ik wel aan haar of zij weet waar we naartoe moeten. Iedereen bleef daar maar staan, maar ik dacht misschien is het niet zover en kan ik wel lopen. Zij wist wel ongeveer de weg naar een andere tramhalte, dus samen daar naartoe gelopen. Onderweg een beetje aan de praat geraakt. Ze heet Sadie en komt oorspronkelijk uit Wales, maar is vijf maanden geleden naar Melbourne geëmigreerd met haar vriend. Zonder dat ze ooit hier of überhaupt in Australië geweest was. Best wel stoer. Uiteindelijk ook op het strand nog verder gekletst en nummers uitgewisseld. Je weet maar nooit! Nog even wat meer over het strand, het was heeeeerlijk. Lekker zonnetje en 32 graden, dus regelmatig even afkoelen in de zee. Was rustig op het strand, maar het was natuurlijk ook gewoon een doordeweekse dag. Al met al gewoon lekker een paar uurtjes op het strand, gewoon omdat het kan, zo midden in februari...

De dagen erna (donderdag tot en met zondag) iedere dag gewerkt. Gelukkig wel nog het een en ander van Melbourne kunnen zien, met name tijdens de wandelingen met Jackson en Ava aan het einde van de middag. Zo ben ik vrijdag met ze naar de Royal Botanical Gardens gegaan. Voor de andere bezoekers leek alleen de grootste attractie de buggy met de tweeling erin te zijn. Wat een bekijks heb je als je met zo'n buggy met een tweeling loopt zeg, niet normaal! Ik heb ook nog naar andere dingen gekeken dan de baby's, vooral het begin was wel erg mooi. Groot meer met allerlei planten en dieren. Best een leuk plekje voor een wandelingetje zo in de middag. Zaterdag ook weer gewandeld met Jackson en Ava, langs de Yarra rivier. Een leuke wandeling, daarna binnendoor terug naar Richmond en tsja, ik zou Bibi niet zijn als ik dan niet (bijna) zou verdwalen. Ik ging op mijn gevoel af, maar ging daar na een tijdje toch wel heel erg aan twijfelen. Uiteindelijk zag ik dan toch een herkenningspunt en kon ik weer richting huis. Zondag ook weer een wandeling, nu naar Fitzroy Gardens. Oók weer erg mooi. Ga daar nog wel een keertje naartoe, maar dan mét camera en zónder twee huilende baby's!

Vrijdag had ik ook eindelijk contact met een andere au pair. Ik had haar al eerder die week een berichtje gestuurd via de facebookpagina voor au pairs in Melbourne, maar nu eindelijk een reactie. Ze vond het wel een leuk idee om een keer wat te gaan drinken. Zij had ook nog contact met een andere au pair, dus zaterdagavond met z'n drieën afgesproken in Fitzroy om daar een drankje te doen. Leuke wijk, Fitzroy, maar de reis ging uiteraard weer niet foutloos. Veel te vroeg uit de tram gestapt, en de volgende tram kwam pas ruim een kwartier later, dus dan maar lopen. Aangezien ik mezelf langer ken dan vandaag, zorg ik er nu maar altijd voor dat ik een kaart van Melbourne bij me heb, dus ik kon de weg wel vinden gelukkig. Had vervolgens alleen wat moeite om de juiste tramhalte te vinden, maar ach.. Uiteindelijk is alles goed gekomen! Ik had afgesproken met Tanja en Cathi, twee Duitse au pairs. Volgens mij is de helft van alle backpackers en au pairs hier Duits. Echt heel veel! Maar het was erg gezellig. Leuk om ervaringen te delen met mensen die hetzelfde doormaken als jij. Tanja is hier nu een week of 4 en Cathi ongeveer even lang als ik, maar voor haar is het wel de tweede familie, dus ze hebben allebei al wat meer ervaring dan ik. Een geslaagde avond, dus dat gaan we nog wel een keer over doen! Meg was trouwens erg flexibel toen ik haar vertelde dat ik er 's avonds even tussenuit wilde. Ik hoefde mijn taken van de avond niet te doen en de eerste taken van de volgende ochtend ook niet, dus ik kon lekker even iets langer blijven liggen zondagochtend.

Zondag nog een beetje een vreemde dag gehad met Emily. 's Middags liet ze me even duidelijk merken dat ze niets van me wilde hebben. Opa wilde een foto maken van ons samen, om aan zijn vrouw te laten zien. Maar denk maar niet dat ze naast me wilde zitten of met me op de foto wilde. Waarschijnlijk omdat ik niet lang daarvoor boos op haar was geworden over de manier waarop ze met Jackson omging. Even later veranderde de situatie helemaal. Ze ging wat zitten spelen en ik deed met haar mee. Ze zat zogenaamd in het vliegtuig naar Nederland. Wist je dat die reis maar vijf minuten duurt? Hmm.. Dat had ik eerder moeten weten, dan heb ik toch wel flinke omweg gemaakt! Maar in ieder geval, toen vond ze het wel leuk met mij. Avonds kwam ze ook steeds naar me toe, eindelijk een beetje meer toenadering!

Maandag was weer mijn vrije dag. Meg en Steve hadden nog een boekje over Melbourne, dus ik heb één van de stadswandelingen uitgekozen en die gelopen. Toeristje gespeeld en foto's gemaakt van allerlei bijzondere gebouwen etc. Heb me prima vermaakt met m'n gids en m'n camera! Was helaas niet de hele dag mooi weer. Bewolkt en zelfs even een kleine regenbui. Dus mijn uitgangspunt om jullie alleen maar foto's met een blauwe lucht te laten zien moet ik nu toch maar vergeten. Op deze dag heb ik veel gezien, maar de meeste dingen niet voor het eerst. Federation Square (centrale plein in Melbourne), Flinders Street Station (treinstation aan Federation Square), Degraves Street/Flinders Lane (smalle straatjes met heel veel leuke kleine barretjes, daar ga ik zeker nog een keer naartoe!), Centre Way (winkels), Australia on Collins (winkelcentrum), Collins Street met héél veel kerken, Melbourne Town Hall (volgens mij een soort concertgebouw), Regent Theatre, Old Treasury Building, Parliament House, St. Patrick's Cathedral, Chinatown en St. Paul's Catherdral. Behalve in de winkelcentra nergens echt naar binnen geweest. Gewoon van de buitenkant van alles bewonderd. Naar sommige gebouwen zal ik nog wel een keer teruggaan om ze van binnen te bekijken, maar lang niet alles. Tot slot ook nog naar de National Gallery of Victoria (International) geweest. Een museum waar je gratis naar binnen kan, dus nog even wat cultuur gesnoven.

Maandag is Steve ook weer thuis gekomen na zijn bruiloft en vakantie in het buitenland. Meteen een stuk drukker in huis! Wel weer even wennen, want met Meg, opa en Bec hadden we een soort ritme te pakken. Nu Steve sinds maandag weer thuis is en opa sinds dinsdagochtend weer weg, moeten we toch weer een beetje een nieuwe taakverdeling zien te vinden. Maar dat is allemaal nog een beetje wennen. Dinsdag meteen vijf keer geholpen met de fles geven, zo zit je meteen lekker in het ritme. Denk dat we de vader van Meg hier best gaan missen. Vooral met Emily, hij heeft zoveel geduld met haar! Maar we gaan zien hoe het zonder hem en met Steve gaat. De komende dagen wordt het trouwens ook allemaal aanpoten. Hoe het allemaal precies zal zijn, moet ik vanavond nog even navragen, maar volgens mij zit het zo. Meg gaat morgen voor vier dagen naar Sydney. Steve gaat daar zaterdag/zondag ook heen. De kinderen gaan dan naar de ouders van Steve en ik zal hun overdag daar helpen. Op donderdag en vrijdag is Bec er, maar waarschijnlijk ben ik een van deze dagen ook nog vrij, zodat ik volgende week een dag extra kan werken, omdat Bec dan op vakantie is. Zoiets...

Nou verder gisteren eerst wat met Meg gaan drinken, was een hele snelle koffie, want de baby's werden wat ongeduldig. Vlak daarvoor had Meg al zo'n 20 minuten op mij moeten wachten, omdat ik een verklaring moest hebben om met kinderen te mogen werken (ik ben al bijna twee weken bezig, maar goed..). Ik had alles al ingevuld, maar gedoe met inleveren. Eerst was de verklaring van mijn adres niet goed, toen de pasfoto weer te klein.. Zucht.. Uiteindelijk alles bij elkaar $95, alleen voor een pasje. Maar ja, het is nu in ieder geval geregeld! 's Middags ook weer wat drinken met Meg, Emily, Jackson en Ava Baby's werden erg moe, dus toen is Meg met de tweeling vast naar huis gegaan en ben ik nog even met Emily gebleven. Erg leuk, want je hebt hier een soort boekencafé, je kan tijdens je drankje een van de kranten of boeken pakken. Emily vindt het daar erg leuk, dus ik heb haar daar een paar boekjes voorgelezen.

Nou en vanmorgen heb ik dan eindelijk het zwembad van Richmond opgezocht, nadat ik al heel vaak gezegd had dat ik dat zou gaan doen. Richmond is niet zo heel groot, maar heeft wel een eigen 50-meter bad met acht banen. Tsja, daar kan Nederland nog wat van leren! Het is allemaal een beetje oud, maar prima om wat baantjes te kunnen zwemmen. Trouwens ook goed voor mijn zelfvertrouwen, toen ik binnenkwam moest ik toch wel concluderen dat ik in de ‘Fast Lane' thuishoorde. Kortom, het niveau ligt enorm hoog!

Vanavond ga ik in Melbourne wat eten met Sadie. Gezellig, even lekker de deur uit. Dan kan ik me vast mentaal gaan voorbereiden op de komende dagen met waarschijnlijk weinig slaap...

Nou dat was het weer voor vandaag, nog even wat foto's plaatsen en dan hebben jullie weer wat te doen!

Liefs,

Bibi

P.s. GEFELICITEERD MAMS!

Reacties

Reacties

Aniek

Heey Bibi!
Leuk om je verslagen te lezen! Echt weer wat voor jou om (bijna) te verdwalen ;). Je maakt ons natuurlijk wel jaloers met dat mooie weer en dat grote zwembad van je :).
Volgens mij ga jij daar een super tijd hebben.
Ik kijk uit naar je volgende verslag!
Liefs X!

Eline

Ontzettend leuk om te lezen allemaal!! Heel veel plezier verder.

Liefs,
Eline

iva

zusssieee
je leert ook nooit een keertje de weg te vinden he.... in zo'n klein landje....;)
maar wel leuk!! wanneer komen er weer nieuwe foto's?

tot de volgende skype!
xxx

ps: gefeliciteerd met je moeder

sjaakdenhaan@live.nl

leuk voor je,ik heb het gelezen groetjes sjaak en ella en kinderen

yvet

Haha... Leuk om te lezen allemaal bambi :)

Bibi

Iva, er staan nieuwe foto's! Maar ze staan gewoon in het album Melbourne!

xx

Joyce

Hej Bibi,

Ik vind jou zo stoer! Erg leuk om je verhalen te lezen... Ben beneiuwd naar je volgene avonuren :-)

Liefs Joyce.

Dyonne

Heey meid,

Zo te horen heb je het goed naar je zin daar! Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verslag!

Xxx

Nico

Zo wat een Lang verhaal. Je kunt wel schrijver worden. Ben je echt zo snel met zwemmen of was je bang voor de krokodil?

Dorien

Ha Bibi,

Wat leuk om je uitgebreide verhalen te lezen! Al enge beestjes gezien? Of kookaburra's horen lachen in het park? Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Dus zullen we maar weer ruilen? Jij in NL en ik in AUS?? :P

Oma en Opa den Haan

Hèè Bibi, wat leuk dat je belde op mijn verjaardag.We zijn vanmiddag wezen Jeu de Boule lekker buiten 12 gr.en de zon er bij.We hebben weer genoten van je verhaal! Ook nog gefeliciteerd met je Moeder! nu meid we wensen jou veel goeds toe Liefs van ons

Geralda

Hai Bibi, fijn dat je gezellige mensen heb ontmoet om leuke dingen mee te doen. Ik ben ook zeker jaloers dat jij heerlijk af en toe naar het strand kan! De foto's zijn trouwens heel mooi! Nog een leuke tijd en tot het volgende verhaal! Groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active