bibidenhaan.reismee.nl

M'n nieuwe stekkie

Zo, daar ben ik weer. Er is in een paar dagen tijd weer veel gebeurd, dus tijd voor een update. Na het vorige verhaal ben ik nog één dag in het hostel gebleven. Op dinsdagochtend uitgecheckt, mijn bagage in een kluisje gestopt en toen de stad in. Naar de bank geweest om een Australische rekening te openen en daarna een beetje door het CBD (Central Business District) van Melbourne gewandeld. Een gebied dat je van enorme afstand al kan herkennen door de enorme gebouwen die er staan. Het bestaat vooral uit kantoren en winkels. Vervolgens een lunch gehaald en lekker in de Flagstaff Gardens gezeten, een park net buiten het CBD. Heeeeeerlijk in de zon gezeten met een broodje en een boekje, wetende dat het in Nederland hartstikke koud is. Wat heb ik toch een zwaar leven! Later in de middag ook nog lekker in de zon op het dakterras van het hostel gezeten. Vervelend..

En toen om 6 uur was het zover: op naar de familie! Ik zou om 6 uur voor het hostel door Steve opgehaald worden. Iets voor 6 uur kreeg ik nog een smsje dat hij wel zou bellen als hij er was en dat hij te herkennen was aan een rode bmw. Ik heb teruggestuurd dat ik te herkennen was als het meisje met veelste veel bagage. Vervolgens kreeg ik de vraag wat ik dan wel allemaal niet mee had genomen.. Klompen? Molens? Hmm.. De sfeer zat er in ieder geval goed in! Toen eindelijk in de auto op naar Richmond, de wijk waar de familie woont. Het is net buiten Melbourne zelf, op loopafstand. Eenmaal aangekomen werd ik heel hartelijk ontvangen. Omhelzingen, Emily die op me af kwam rennen, erg leuk om te zien dat je welkom bent. Uiteraard een rondleiding door het huis gekregen. Het is een oud huis, van begin 1900. Aan de buitenkant wat typische kenmerken van huizen in Melbourne uit die tijd, een soort ijzerwerk. Van binnen erg mooi. Hele hoge plafonds op de beneden verdieping, grote ramen en allemaal van die leuke oude details. Zo heb ik een openhaard in mijn kamer, echt waar, en allerlei versieringen op plafonds en wanden. In het huis heb ik dus mijn eigen mooie kamertje, met daarin een lekker groot bed. Verder een badkamer die zo goed als van mij alleen is. Het kan zijn dat er andere gasten gebruik van maken, maar op dit moment is er wel een gast (de vader van Meg), maar die maakt niet eens gebruik van deze badkamer maar weer een andere. Het kan nog wel zijn dat ik naar een andere kamer ga. In de kamer hiernaast slaapt nu nog één van de baby's, maar zodra de baby's iets ouder zijn gaan ze samen op een kamer boven. Misschien dat ik dan nog verhuis, maar dat zien we dan wel weer! Voorlopig zit ik hier prima.

Inmiddels heb ik de familie natuurlijk ook iets beter leren kennen. Steve is erg aardig, maar die is de ochtend nadat ik aankwam vertrokken naar een bruiloft in Thailand en aansluitend een vakantie in Bali, lucky bastard. Dus die ken ik nog niet echt goed, al was hij wel degene waar ik vooraf het meeste contact mee had gehad. Meg is ook erg aardig, maar je ziet dat ze het wel heel zwaar heeft met de tweeling. Om een beurt hebben ze een slechte nacht, dus ze slaapt eigenlijk iedere nacht slecht. Als het goed is moet het de komende tijd voor haar ook allemaal wat leuker worden. Ze blijft nog thuis tot mei/juni en dan zal ze weer aan het werk gaan. Verder is er Emily, een verhaal apart. Door ouders en opa wordt ze ook Miss Emily genoemd, zo gedraagt ze zich ook echt. Echt een dametje en weet precies wat ze wel en niet wil. Je hoort het meteen als ze thuis is, ze houdt er wel van om lekker hard te praten en te stampen op de vloer. Daar kan je soms wel om lachen, alleen wat minder als je net hebt geprobeerd de tweeling in slaap te krijgen.. In het begin was een broertje en zusje wel heel interessant voor haar, maar inmiddels heeft ze door dat zij dan niet altijd alle aandacht kan hebben. Dat lijkt haar wat minder goed te bevallen. Ik had voor haar een prinsessenverkleedjurk meegenomen. Emily en haar jurk zijn onafscheidelijk, dus dat cadeau was wel een succes. Emily gaat vier dagen per week naar de crèche. Dan de tweeling: Jackson en Ava. Jackson is de lachebek van de twee. Het liefst is hij samen met iemand, dan brabbelt hij een heel eind weg. Wel soms wat moeite met eten. Ava heeft eigenlijk nooit moeite met eten en is wat stiller. Ze vindt het wel heel leuk om je vinger vast te pakken en laat dat ook niet meer los. Op dit moment is ook de vader van Meg er. Hij zal blijven tot Steve weer terug is om te helpen met de baby's. Dan is er nog Bec, zij is de nanny. Ze woont niet hier, maar werkt hier vier dagen per week van half 10 tot half 7. Zij houdt zich alleen bezig met de baby's. Op de momenten dat zij er is zal ik vrij zijn of wat schoonmaaktaken moeten uitvoeren.

Dan wat meer over hoe mijn dagen eruit zien. De eerste avond was natuurlijk een beetje inkomen, gewoon een beetje kletsen e.d. Vrijdag een beetje mee gegekeken hoe een dag eraan toe gaat. 's Middags samen met Bec. Best gezellig, maar we hadden allebei wel door dat het een beetje zonde van de tijd zou zijn als wij de hele dag met z'n tweeën de baby's zouden doen. Zeker wanneer ze slapen (en dat is veel). Het weekend was best heel druk. Emily natuurlijk ook gewoon thuis en Bec vrij. Op dat moment waren mijn werktijden me ook nog een beetje onduidelijk, waardoor ik het gevoel had de hele dag aan het werk te zijn. Hier heb ik het later met Meg over gehad. Zij kon zich hier niet helemaal in vinden, maar we hebben nu afgesproken om iets meer op papier te zetten wat wanneer moet, hoeveel tijd het kost, etc. Op die manier weet ik wat beter wat mijn werktijden zullen zijn en hoef ik me ook niet bezwaard te voelen als ik even tijd voor mezelf wil. Het was eerder zo dat ik eigenlijk de hele dag in de woonkamer was. Maar we gaan deze week zien of het met het schema beter werkt. Vandaag hebben we op die manier gewerkt en voorlopig lijkt dat goed te werken. We weten nu allemaal wat beter waar we aan toe zijn. Doordat er nu duidelijk is afgesproken wat ik moet doen, doe ik mee, maar ik heb ook meer vrije tijd. Klinkt heel raar, maar toch is het zo. Afgelopen maandag was mijn vrije dag en ook woensdag ben ik vrij. Vanaf volgende week zal het alleen ook weer veranderen, omdat Steve dan weer thuis is en de vader van Meg weer vertrekt. De week daarna weer een verandering, omdat Bec dan vakantie heeft. Zo zal het voorlopig in ieder geval nog niet saai worden.

Gisteren op mijn vrije dag nog even lekker Melbourne in geweest. Ik moest daar naartoe om een reisstekker te halen. Mijn opladers e.d. passen hier namelijk niet in het stopcontact. Toen heb ik er maar meteen een dagje uit van gemaakt. Naar Melbourne toe gelopen langs de Yarra rivier. Eerst een winkel opgezocht voor de stekker, daarna nog wat andere winkeltjes gewoon voor de fun. Vervolgens als een echte toerist een rondje met de City Circle. Dit is een gratis tram rondom het centrum van Melbourne. Gewoon even rustig zitten en om je heen kijken. Je ziet meteen wat van de stad en je kan voor jezelf ook meteen wat dingen ontdekken waar je echt nog een keer naartoe wil. Het rondje duurde ongeveer een uur denk ik en daarna weer richting Richmond gelopen. Er zijn tussen Richmond en Melbourne een paar bruggen van waar je heel mooi uitzicht hebt over de stad en over Melbourne Parc, waar de Australian Open een paar weken geleden heeft plaatsgevonden. Gek om de stadions die je normaal op tv ziet nu ineens in het echt te zien. Eenmaal terug in Richmond, ben ik ook hier nog even de winkelstraten in gedoken. Dan denk je dat je de opbouw van Richmond een beetje door hebt (eigenlijk allemaal rechte straten), maar helaas. Ik had precies bedacht hoe ik zou lopen en hoe ik dan weer terug moest lopen. Maar mijn geweldige richtingsgevoel liet me weer eens in de steek, dus de terugweg duurde een beeeetje lang. Maarja, gelukkig was het een vrije dag.

Vandaag een dag gewerkt. Vooral veel schoonmaken vandaag. Beetje jammer, maar hoort erbij. Morgen weer lekker vrij en denk dat ik dan maar eens richting het strand van St. Kilda ga, want het wordt hier morgen 32 graden. Ik ga nog proberen om via de Facebook website van Smart Au pairs (de Australische au pair organisatie) iemand te vinden met dezelfde plannen. In je eentje is ook maar zo alleen.

Nou dat was het weer. Ik zal ook nog even wat foto's plaatsen, zodat jullie een beetje een indruk krijgen van mijn stekkie hier.

Liefs,

Bibi

Reacties

Reacties

Debbie

Hoi meissie,
Zo te lezen begin je een beetje je draai te vinden (ook al staan er dan nog wat veranderingen gepland).
Hopelijk krijg je snel contact met andere au pairs, zodat je inderdaad samen wat dingen kunt ondernemen.
We kijken uit naar de foto's!

Ria

Leuk Bibi, wat een leuk verhaal. Veel plezier als je naar het strand gaat en neem slippers mee want soms kan het zand zo heet zijn dat je niet met je blote voeten erdoor kan lopen. Have fun!!

Marja

Hallo bibi
wat een leuke foto"s zijn dat
de slaapkamer die ook op de foto staat, slaap jij daar?

Groetjes van Tante Marja

iva

heeejj
ik had het bijna allemaal al op skype gehoord/zien maarjah:P t ziet er echt cool uit daar!!!
tot skype!!
xxx

Janny

Nou meid...! je zal je in ieder geval niet vervelen. :-)
Leuk je verhaal en foto's. Zo leven wij ook met je mee!
succes weer en geniet ze vooral.
Gr weer van de giertjes...!

Geralda

Aardig onderkomen! Heb je goed voor elkaar! Knap dat je gelijk al wat heb gezegd over de verdeling van de uren! Lekker zo lijkt mij. Ik hoop dat je een Leuke tijd krijgt en dat je gauw een gezellig iemand vind om Australië te ontdekken! Xxxx

Emma

Hee Bibi!!
Wat een leuk verhaal! Je hebt al een hele hoop meegemaakt zo te horen. Spannend hoor al die nieuwe indrukken. Het klinkt allemaal heel erg leuk en ik hoop dat het heel leuk blijft en dat je ook misschien andere au pairs kan ontmoeten, kun je ook verhalen van hun horen;)
Veel succes en plezier! Ik ga nu de foto's bekijken! Enne, geniet van de zon!!!! Hier is t koud:p hahah
Xx Emma

Monique

He bibi! Wat n leuk verhaal, klinkt super allemaal. En wat goed dat je gewoon kan en durft te zeggem wat je fijn vindt met je rooster. Hoe was st. Kilda? Grappig, ben daar ook geweest en kreeg ineebs weer allerlei herinneringen...
Geniet heel erg meid, ik blijf lekker met je meelezen!!
Groetjes van iedereem op de kaap, de clienten hebben t nog vaak over je!
X

ikke

leuk berichtje

Oma en Opa den Haan

Hèè meisje,we hebben je verhaal gelezen leuk hoor!
even wennen! we zijn blij dat het goed gaat met je
een fijne tijd toe gewenst .lieve groetjes van ons xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active