bibidenhaan.reismee.nl

Aankomst in Melbourne

En dan een hele tijd na het eerste verhaal is het zover: het eerste verhaal.. vanuit Melbourne, Australië. Allereerst wil ik jullie nog even bedanken voor de lieve reacties op het vorige verhaal. Erg leuk :)

Maar dan een 'korte' update. Zondagmiddag ben ik met een heel uitzwaaicommittee richting Schiphol vertrokken. Eerst nog even wat gedronken met z'n allen en toen was het toch echt tijd voor afscheid. Dyonne de boosdoener van de avond met de eerste traan, waarna er nog vele volgden. Die waren dan weer met name van mijzelf. Na het potje huilen door de douane.. en toen was ik ineens helemaal alleen over, op al die andere mensen op Schiphol na dan. Alleen, maar wel met de een goed gevoel.Op Schiphol ging alles verder prima, vliegtuig vertrok alleen iets later wegens een technische storing van het toilet. Dat is toch lastig op een vlucht van een uur of 13. Dus dan maar ietsje later weg. Eerst naar Singapore, daar even uit het vliegtuig en toen weer terug in hetzelfde vliegtuig naar Denpasar. De hele rit naast een verschrikkelijk gezellige man gezeten. Sommige mensen hebben een kort lontje, maar deze man had helemaal geen lontje volgens mij. Beetje stennis schoppen over het eten enzo. Ach ja, ik kon me er niet zo druk om maken.

Waar ik me wel druk om heb gemaakt is ALLES wat er gebeurde in Denpasar, Bali. Wat een chaos is het als je daar moet overstappen. Eerst moest ik een visum kopen, omdat er geen transferbalie is, moet je dus de deur van het vliegveld uit en een paar meter verderop er weer in. Dan ben je dus op Indonesisch grondgebied en heb je een visum nodig. Noujaaaaaa! Maar goed, je hebt geen keus. Toen bleek dat ik nog een formulier in had moeten vullen, waar ik pas achter kwam toen ik al aan de beurt was. Dus ik kon weer terug om het formuliertje in te vullen. Daarna nog een keer bijna het zelfde verhaal. Nou oké, misschien was ik dan gewoon niet zo oplettend, alle andere mensen hadden namelijk wel keurig heb ingevulde formuliertje bij zich en konden dus gewoon doorlopen. Last van een vervroegde jetlag denk ik..Daarna gezeur bij het inchecken. M'n handbagage was te zwaar (maar 5 kilo te zwaar.. valt best mee). Dus dat vrouwtje zegt dat doodleuk tegen mij.. Niet dat ik daar op dat moment iets mee kon,mijn ruimbagage lag al in het vliegtuig, dus dat is een beetje lastig overpakken natuurlijk. Dus dat zei ik, uiteindelijk kon ik zonder bij te moeten betalen gewoon doorlopen :) Maaaaar toen was het gezeur nog niet klaar. Ik moest nog iets kopen,ik denk iets van luchthavenbelasting ofzo. Maar echt zeker weten doe ik dat ook niet. Maar dat moest natuurlijk weer contant met Indonesisch geld, wat ik uiteraard niet had. Uiteindelijk maar naar een wisselloket gegaan en daar wat Australische dollars omgewisseld. Dat waren de gezellige uren op Denpasar. Die uren op het vliegveld en daarna in het vliegtuig werden trouwens ook nog gekenmerkt door angst dat mijn bagage misschien toch niet mee was genomen op het vliegtuig naar Melbourne. Op Schiphol was tegen mij gezegd dat ik mijn bagage niet hoefde op te halen, dat dat gewoon voor mij direct naar het andere vliegtuig werd gebracht. Maar alle medewerkers die ik dat vertelde op Denpasar keken me zo ongelovig aan, dat ik daar toch ook wel een beetje aan begon te twijfelen.Verder zag ik ook bijna geen mensen, net als ik, alleen met hun handbagage lopen. Streeeeeeeess! Met al dit gedoe in Denpasar dacht ik wel van waar ben ik aan begonnen.. Dat gevoel was in het vliegtuig gelukkig weer snel weg. Ik was een beetje aan het tobben om mijn 12 kilo handbagage boven mijn hoofd in het daarvoor bestemde vakje te proppen, waarop een Australische vrouw zegt: Oooo to proud to ask for help. Eeehh ja, daar zit wat in. Maar toen wist ik wel meteen weer waarom ik naar Australië wilde :)

Toen ik in Melbourne bij de bagageband aan kwam lopen, kwam daar direct mijn prachtige koffertje aan. Stress voor niks. Dan denk je dat je er bent als je uit het vliegtuig stapt, maar dan begint nog het hele douaneritueel in Australië. Van te voren moet je al wat invullen over wat je bij je hebt, met een beetje pech gaan ze daar bij de douane nog wat vragen over stellen, later weer ergens anders langs waar ze je vragen gaan stellen en tot slot nog even langs de speurhonden. Kost allemaal even wat tijd, maar dan ben je er wel doorheen. En dan ben je pas echt in Australië. Dan alleen nog even op zoek naar de shuttlebus die me naar het hostel zou brengen. Dat ging redelijk vlot. Hetzelfde geldt trouwens voor de chauffeur, die ging ook redelijk vlot. Maar ondanks het ‘met enig risico' rijden van de chauffeur, ben ik heelhuids bij het hostel aangekomen. Daar eerst lekker gedoucht en toen moest ik de middag zien door de komen zonder in slaap te vallen. Twee nachten weinig/niet slapen sloopt je toch wel heel erg. Maar om een jetlag te voorkomen toch geprobeerd zolang mogelijk wakker te blijven. Dus een beetje in de buurt van het hostel gelopen eneven een verhaaltje getypt (ik had toen nog geen internet, dus kon alleen typen).Uiteindelijk om 4 uur 's middags toch aan de verleiding toegegeven en naar bed gegaan. Vervolgens heeeerlijk tot 8 uur 's morgens in bed gelegen.

Toen dacht ik vanmorgen dat de presentatie gewoon hier in het hostel zou zijn. Dat was niet zo, waardoor ik veel te laat zonder voorbereiding vertrok. Er lag boven in mijn kamer nog wel een mooie plattegrond, maar geen tijd om die te halen. Toen heeft de receptioniste even snel getekend waar ik naartoe moest op een andere plattegrond en ik kon gaan lopen. Nou de mensen die mij kennen raden het al wel, dat ging natuurlijk helemaal verkeerd. Al helemaal in het begin de verkeerde kant op gelopen. Uiteindelijk de straat wel gevonden, maar toen zag ik het bedrijf niet. In een laatste poging ergens naar binnen gegluurd en daar zag ik het briefje met de naam waar ik moest zijn. Jeeeeeej! Een half uur te laat kwam ik binnen, maat gelukkig was de presentatie nog niet begonnen. Was niet alleen voor au pairs, maar ook voor backpackers.Ik was zelfs de enigeau pair. Dat was wel een beetje jammer. Omdat ik aan het einde nog een EHBO film moest kijken, bleef ik dus alleen over. Nog niet echt nieuwe mensen ontmoet. Maar ja, datmoetlater maar komen dan.Daarna nog even heeeerlijk in een park gezeten, lekker in de zon (ja dat moet ik toch even zeggen om jullie jaloers te maken ;)). Lekker in zomerkleding.. Mmmmmm..

Nou ik ga eens bedenken wat ik zo nog ga doen. Maar even ergens wat te eten halen denk ik. En vanavond ook maar weer op tijd naar bed. Morgen naar de familie, heel veel zin in.Dus dat was het voor nu!

Liefs,

Bibi

Reacties

Reacties

Martijn

Heey Bibs!

Wat leuk om je verhaaltje te lezen! Lekker veel blijven schrijven hoor! :D
Geniet maar van het mooie weer, hier in NL is het koud!!!
Zoals de de Aussies zeggen geloof ik;
Have ay good one mate! ;p

X Martijn

Mariëlle

Hey bibi,
Wauw wat een verhaal én wat een gedoe op dat vliegveld, haha! Ik heb wel even moeten lachen!
Ik ben erg jaloers dat jij daar heerlijk in je zomer kleding zit !! Heel veel plezier bij je gezin ik ben benieuwd hoe het daar is !!
Xxx mariëlle

Hugo den Haan

Hé meissie,

Goed te lezen dat alles toch goed is gegaan, weliswaar met wat stress, maar toch. Fijne dag verder daar en bedankt voor de update! Mochten "de dropjes" Australë nog in?

Rachel

Hoi meissie, wat een belevenis zeg. Gelukkig is alles goed afgelopen. Succes bij je nieuwe familie.
xxx van ons allemaal

iva

heei bibi,
nogal gedoe op dat vliegveld haha.. maarja je hebt je koffer toch??? wanneer gaan we skypen? xXx iva

Youri

Dan was vanuit Barcelona of Kroatië vliegen naar Nederland niet zo verkeerd als ik al dat stressen lees..

Anneloek

Hey Bibi,

Sjonge jonge wat een stress allemaal!;)
Maar gelukkig ben je nu dan wel goed aangekomen.
Geniet maar lekker van de zon zou ik zeggen...maar dat doe je geloof ik ook wel. Hier in Nederland is het namelijk niet te harden zo koud!Ben jaloers hoor haha
Nou ben benieuwd naar je ontmoeting met de familie..maar dat krijg ik ongetwijfeld wel te lezen op je blog! Have fun!

Liefs Anneloek

Dyonne

Heey meid,

Blij om te horen dat je goed bent aangekomen! Haha toch wel even wat stressmomentjes daar op Bali. Maar dat dat kaartlezen een probleem was verbaasde mij wel heel erg hoor;)
Dat je mij nou moet benoemen als de jankert had toch wel ons geheimpje moeten blijven hoor haha.
Heel veel plezier morgen met de ontmoeting met de familie ben erg benieuwd naar je volgende verhaal.
Tot schrijfs!
Liefs

Geralda

Hai Bibi! Super knap gedaan van je. (had mij ook allemaal kunnen gebeuren) hi,hi.
Wij wensen je een super tijd toe in Australie. Pas goed op jezelf en geniet er van meid! We volgen je leuke verhalen!
xxxx van ons

Hoi Bibi

Ik heb je verhaal gelezen is dat wat al die toestanden allemaal,maar goed je ben gelukkig goed aangekomen.
succesbij je nieuwe fam.

Gr.van Tante Marja

Aniek

Heey Bib!

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen.
En die Dyonne, hihi ;).
Hoe was de ontmoeting met je familie?
Trek jij maar lekker je zomer kleertjes aan, dan zoeken wij hier onze wolle trui nog wel even op.

X Aniek

roos

Hoi bibi, wat gaaf, nu ben je echt in australië. Knap dat je dit plan hebt doorgezet! Ik ben benieuwd naar je gezin. En dat mensen leren kennen... Komt vanzelf wel. Geniet van de omgeving en veel plezier op je avontuur! Liefs, Roos

Oma en Opa den Haan

Hallo meisje, wat heb je al een hoop mee gemaakt
vandaag kom je bij je nieuwe Fam. aan,wat een
verrassing!Wij wensen je het allerbeste!
Liefs en xx van Opa en Oma

janny de gier

Hey bibi...!!!
wat ontzettend gaaf en stoer zeg...!!!
Ik wens je ontzettend veel plezier daar en ga je helemaal volgen met je verhalen..!!!
Toppie hoor meid..!!
Groetjes van de fam de gier xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active